Łańcuchy i łańcuszki — najmodniejsze ozdoby nadchodzącego sezonu

Metalowe łańcuchy ozdobne to trend nadchodzącego sezonu-jesień zima. Kiedyś utożsamiane były z biżuterią noszoną nie tylko przez dziewczęta, ale i młodych mężczyzn, którzy w ten sposób podkreślali swoją indywidualność i buntowniczą osobowość. Obecnie stanowią dodatek krawiecki, który daje szerokie pole do popisu twórcom i projektantom odzieży i dodatków. Mogą być stosowane nie tylko jako ozdoba na rękę czy szyję, ale również zawieszka do paska lub torebki, a nawet istotny element wykańczania odzieży i obuwia.

Jak ciekawie wykorzystać metalowe łańcuszki?

Możliwości wykorzystania metalowych łańcuszków jest niemal tak wiele, jak splotów i wzorów w nich występujących. O mnogości różnorodnych rozwiązań przekonasz się, przeglądając ofertę naszej firmy. Do najważniejszych wariantów łańcuszków zaliczamy m.in. pancerkę, singapur, ankier, figaro, kostkę, lisi ogon, kordel, linkę, bismarck, popcorn, splot kulkowy czy splot bizantyjski (inaczej królewski).

Łańcuchy i łańcuszki mogą występować w roli oryginalnej biżuterii. W taki właśnie sposób zostały wykorzystane w najnowszej kolekcji jesień-zima 2021-2022 przez Dom Mody Chanel. Oprócz cekinów i kokard dominują w niej „tony” łańcuchowych ozdób nonszalancko zarzuconych na szyję. Występują także w kolekcji Givenchy, chociaż w tym przypadku postawiono nie na ilość elementów, lecz na ich masywność — gruby łańcuch oplatający szyję modelki idealnie urozmaica prostą, pastelową kreację.

To jednak niejedyny sposób na kreatywne wykorzystanie łańcuchów i łańcuszków. Z powodzeniem nadają się one do zastosowania jako główny element ozdobny odzieży, butów czy akcesoriów galanteryjnych — torebek, portfeli, pasków itd. Duże łańcuchy o szerokich, grubych połączeniach zestawiane są z mocnymi materiałami, jak skóra, jeans czy futra. Drobniejsze łańcuszki o ciasnych splotach świetnie nadają się do wykańczania dekoltów, kołnierzyków czy mankietów.

Tego rodzaju rozwiązania wykorzystywane są przez największych projektantów i designerów mody, takich jak m.in. Dolce&Gabbana czy Hermes. To znak, że koniecznie powinny znaleźć swoje miejsce również w Twoich realizacjach.